Work / Pink Ribbon
Concept
(in samenwerking met Jelmer Vellinga en The Oddshop)
Bijna iedereen weet het inmiddels: Oktober is borstkankermaand.
In 2019 was dat niet anders, nog steeds krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Centraal in deze campagne staat de Pink Ribbon armband. De opbrengst van deze armband is bedoeld voor onderzoek en nazorg, met als doel de Nederlanders te activeren om de armband te kopen en zodoende patiënten te steunen.
Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep de meerwaarde van de armband inziet? Door te laten zien wat de armband teweegbrengt. De Pink Ribbon armband is veel meer dan alleen maar een mooi accessoire. Draag je de armband, dan steun je vrouwen met borstkanker.
‘Steun vrouwen met borstkanker’ was dan ook de roze draad in onze campagne. Deze kwam terug in de film die op TV en digitale kanalen te zien was én stond ook centraal in onze radiocommercials, outdoor, banners, PR, print en social posts. En met succes! De voorinschrijving voor de armband verdrievoudigde ten opzichte van 2018.